- Szczegóły
1. Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 901 ze zm.)
2. Ustawa- Kodeks postępowania administracyjnego
3. Ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 530 ze zm.)
4. Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.)
5. Ustawa z dnia 12 grudnia 2013r. o cudzoziemcach (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 519 ze zm.)
6. Uchwała Rady Ministrów nr 149 z dnia 23 sierpnia 2023r. w sprawie ustanowienia wieloletniego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 (MP z 2023r. poz. 881)
7. Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 2123)
8. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 146)
9. Ustawa z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 323)
10. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 1335 ze zm.)
11. Ustawa z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 1993)
12. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 1270 ze zm.)
13. Ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 120 ze zm.)
14. Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 177)
- Szczegóły
Uchwała Nr XXVIII/148/09
Rady Miejskiej w Żmigrodzie
z dnia 21 kwietnia 2009r.
w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żmigrodzie
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 21 ust. 2 w związku z art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska w Żmigrodzie uchwala
STATUT GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ w Żmigrodzie
Rozdział I. Postanowienia ogólne.
§ 1. 1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zwany dalej Ośrodkiem, jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Gminy Żmigród, prowadzoną w formie jednostki budżetowej.
2. Obszar działania Ośrodka obejmuje obszar miasta i gminy Żmigród.
3. Siedziba Ośrodka znajduje się w Żmigrodzie pl. Wojska Polskiego5.
§ 2. 1.Ośrodek realizuje zadania własne i zlecone gminie z zakresu pomocy społecznej wynikające z ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( t.j. Dz. U. z 2008 r. nr 115, poz. 728 ze zmianami)
2. Ośrodek realizuje również zadania wynikające z:
- ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych ( t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992 ze zmianami),
- ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o dodatkach mieszkaniowych ( Dz. U. Nr 71, poz. 734 ze zmianami),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz.1027 ze zmianami),
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 1, poz. 7 ze zmianami),
- ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego ( Dz. U. z 1994 r. Nr 111, poz. 535 ze zmianami).
Rozdział II. Organizacja i zarządzanie.
§ 3. 1. Ośrodkiem zarządza i reprezentuje go na zewnątrz kierownik Ośrodka zgodnie z zakresem pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza Gminy Żmigród.
2. Stosunek pracy z kierownikiem nawiązuje i rozwiązuje Burmistrz Gminy Żmigród.
3. Podczas nieobecności kierownika zadania związane z bieżącym zarządzaniem Ośrodkiem wykonuje zastępca kierownika lub inny pracownik na podstawie pisemnego upoważnienia kierownika Ośrodka.
4.Szczegółową strukturę organizacyjną Ośrodka, wewnętrzny podział zadań i odpowiedzialności pracowników oraz zasady działania Ośrodka określa Kierownik w regulaminie organizacyjnym.
§ 4. 1. W strukturze Ośrodka działa wydzielona jednostka organizacyjna – Środowiskowy Dom Samopomocy.
2.Szczegółową strukturę organizacyjną, wewnętrzny podział zadań Środowiskowego Domu Samopomocy określa regulamin organizacyjny ustalony przez kierownika Ośrodka.
3.Kierownika oraz pracowników Środowiskowego Domu Samopomocy zatrudnia i zwalnia kierownik Ośrodka.
§ 5. 1.Ośrodek jest pracodawcą w rozumieniu kodeksu pracy w stosunku do osób w nim zatrudnionych.
2. Czynności z zakresu prawa pracy w imieniu pracodawcy wykonuje kierownik Ośrodka.
Rozdział III. Gospodarka finansowa.
§ 6. 1.Ośrodek prowadzi gospodarkę finansową w oparciu o ustawę o finansach publicznych na zasadach obowiązujących jednostki budżetowe.
2. Podstawą gospodarki finansowej Ośrodka jest roczny plan finansowy.
Rozdział IV. Postanowienia końcowe.
§ 7. Zmiana Statutu Ośrodka następuje w drodze uchwały Rady Miejskiej.
§ 8. Traci moc uchwała Nr V/ 23/ 07 Rady Miejskiej w Żmigrodzie z dnia 31 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żmigrodzie.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Żmigród.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
- Szczegóły
- Uchwała Nr XII/60/90 Rady Narodowej Miasta i Gminy w Żmigrodzie z dnia 27 kwietnia 1990 r. w sprawie utworzenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Żmigrodzie.
- Uchwała Nr XII/127/95 Rady Gminy i Miasta Żmigród z dnia 5 października 1995 r. w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żmigrodzie.
- Uchwała Nr 75/VIII/99 Rady Gminy i Miasta Żmigród z dnia 27 września 1999 r. w sprawie Środowiskowego Domu Samopomocy w Żmigrodzie.
- Uchwała Nr III/10/06 Rady Miejskiej w Żmigrodzie z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych przysługujących na podstawie przepisów o ochronie zdrowia psychicznego oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania.
- Uchwała Nr V/24/07 Rady Miejskiej w Żmigrodzie z dnia 31 stycznia 2007 r. w sprawie sprawienia pogrzebu, w tym osobom bezdomnym przez Gminę Żmigród.
- Uchwała Nr XXIII/141/08 Rady Miejskiej w Żmigrodzie z dnia 14 listopada 2008 r. o zmianie uchwały Nr III/10/06 Rady Miejskiej w Żmigrodzie z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych przysługujących na podstawie przepisów o ochronie zdrowia psychicznego oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania.
- Szczegóły
Struktura Organizacyjna Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żmigrodzie:
- Dyrektor
- Zastępca Dyrektora
- Dział świadczeń pieniężnych
- Dział wsparcia rodziny
- Pracownik ds. przeciwdziałania przemocy domowej
- Dział usług opiekuńczych
- Księgowość
- Kadry / Administracja
- Sekretariat
Dyrektor - Ewelina Kondracka - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z-ca Dyrektor - Maria Zinkowiec - Bilakiewicz - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dział Świadczeń Pieniężnych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:
- Kirpa Małgorzata – Kierownik Działu Świadczeń Pieniężnych
- Kuśnierz Martyna - Starszy Inspektor ds. Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
- Matysiak Aleksandra - Podinspektor ds. Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
- Sułkowska Beata - Starszy Inspektor ds. Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
Stypendia i zasiłki szkolne/ Dodatek mieszkaniowy:
- Rudnicka Paulina– Inspektor ds. Administracyjnych, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dział Wsparcia Rodziny - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:
- Mitek Dorota - Kierownik Działu Wsparcia Rodziny/Starszy Specjalista Pracy Socjalnej
- Dziurny Agnieszka - Specjalista Pracy Socjalnej
- Giezek Paulina - Pracownik Socjalny
- Kurowska Izabela - Starszy Specjalista Pracy Socjalnej
- Matuszewska Małgorzata - Starszy Specjalista Pracy Socjalnej
- Paryna Małgorzata - Starszy Specjalista Pracy Socjalnej
- Sobczak Magdalena - Starszy Pracownik Socjalny
- Szmidt Agata - Starszy Specjalista Pracy Socjalnej
- Anioł Łukasz - Podinspektor ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej
- Pilc Urszula - Asystent Rodziny - nr tel. 572 693 750,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Karolina Rajn - Asystent Rodziny – nr tel. 451 068 711
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dział usług opiekuńczych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:
- Kalińska Agata - Kierownik Działu Usług Opiekuńczych
- Błońska Dorota - Opiekunka Środowiskowa
- Chmielewska Ewa - Opiekun
- Horoszkiewicz Monika – Opiekunka Środowiskowa
- Janiewicz Grażyna – Opiekunka Środowiskowa
- Kobylska Martyna – Pomoc Administracyjna
- Leciejewska Jolanta - Pracownik Socjalny
- Lipna Iwona - Opiekun
- Łata Magdalena – Opiekunka Środowiskowa
- Marczyk Aneta – Opiekun
- Nohanowicz Dorota – Opiekun
- Olejniczak Alicja – Opiekun
- Stąporek Edyta - Opiekun
- Soboń Agnieszka – Opiekunka Środowiskowa
Księgowość - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:
- Jakubik Beata - Główny Księgowy
- Kmita Malwina - Referent ds. księgowości budżetowej / Pieprzyk Klaudia - Podinspektor ds. księgowości budżetowej
Kadry / Administracja
- Łyczko Agata - Podinspektor ds. administracyjnych
Sekretariat - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:
- Gągorowska Izabela - Podinspektor ds. administracyjnych
Pracownik gospodarczy:
- Kęsik Agnieszka